EPIMELITIRIO 1502X1121 1
Ωράριο: Δευ - Παρ 8.00 πμ - 15.00 μμ
Επιμελητηριο Αιτωλοακαρνανίας

Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ιταλία: Τομέας αξίας 13,3 δισ , με το 66% να προέρχονται από τη Λομβαρδία.

Ο κλάδος των καλλυντικών αποτελεί ένα δυναμικό και καινοτόμο τομέα και λειτουργεί ως
μοχλός ανάπτυξης, έρευνας και ευημερίας για την ιταλική οικονομία. Ειδικότερα, αποτελεί ένα κλάδο
που προβάλλει την περιοχή της Λομβαρδίας στις διεθνείς αγορές, καθώς το 50,3% του συνολικού
κύκλου εργασιών των καλλυντικών εταιρειών της Λομβαρδίας προέρχεται από πωλήσεις στο
εξωτερικό, γεγονός που αποδεικνύει το ισχυρό διεθνές άνοιγμα της περιοχής και τις σημαντικές
επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Τα καλλυντικά αποτελούν, επίσης, καταλύτη για την καινοτομία και την τεχνολογική ανάπτυξη.
Μέσω της εφαρμογής νέων επιστημονικών ανακαλύψεων, της συνεργασίας με ερευνητικά ιδρύματα
υψηλού επιπέδου και της χρήσης προηγμένων τεχνολογιών στα θέματα της βιωσιμότητας και της
κυκλικής οικονομίας, οι εταιρείες καλλυντικών της περιοχής αναρριχώνται όλο και περισσότερο στο
προσκήνιο του κλάδου. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Assolombarda1, κ. Alessandro Spada, ο
συνολικός κύκλος εργασιών της βιομηχανίας καλλυντικών στη Λομβαρδία υπολογίζεται στα 8,8 δισ.
ευρώ το 2022, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα του εθνικού ποσού (13,3 δισ. ευρώ) φτάνοντας το
66,2%. Μια αξία που, σύμφωνα με τις διαθέσιμες εκτιμήσεις, αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το
2023.
Η Λομβαρδία είναι η περιφέρεια της Ιταλίας με τη μεγαλύτερη πυκνότητα επιχειρήσεων
καλλυντικών: εδώ, στην πραγματικότητα, είναι συγκεντρωμένες περισσότερες από τις μισές
επιχειρήσεις καλλυντικών στη χώρα (54,9%), ακολουθούμενη από απόσταση από την Εμίλια-Ρομάνα
(10,5%), το Βένετο (6,6%), την Τοσκάνη (5,9%), το Λάτσιο (5,3%) και το Πεδεμόντιο (4,5%).


Στοιχεία βάσει ανάλυσης της Assolombarda και της Cosmetica Italia αναδεικνύουν σαφώς τη
σημασία της Λομβαρδίας για τον τομέα των καλλυντικών σε ολόκληρη τη χώρα, τόσο από άποψη
επιχειρηματικής δομής, όσο και από άποψη κύκλου εργασιών. Μετά την κρίση της πανδημίας covid-19, η οποία καθόρισε έντονα την αγορά καταναλωτικών αγαθών, ο τομέας μπόρεσε να ξεκινήσει μια πορεία ανάπτυξης: η ανάκαμψη είναι σαφώς εμφανής στην αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 13,3% το 2022 σε σχέση με το 2021. Τα καλλυντικά αποδείχθηκαν δυναμικός τομέας στην εγχώρια αγορά (+8,5% κύκλος εργασιών 2022 έναντι 2021), αλλά ακόμη περισσότερο στο εξωτερικό, φθάνοντας σε +18,6% στις εξαγωγές σε όρους αξίας κατά τη σύγκριση μεταξύ 2022 και 2021.
Κατά τη διάρκεια του 2022, οι εταιρείες καλλυντικών της Λομβαρδίας εξήγαγαν προϊόντα αξίας
€4,4 δισ, στο εξωτερικό. Ο αντίκτυπος των στοιχείων της Λομβαρδίας είναι υψηλότερος για τις
εξαγωγές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 75,7% εκείνων που πραγματοποιούνται από τον κλάδο σε εθνικό επίπεδο και οι οποίες φαίνεται να αυξάνονται ελαφρώς στις εκτιμήσεις για το 2023 (75,9%). Σε
σύγκριση με το ιταλικό ποσό των πωλήσεων καλλυντικών στην εγχώρια αγορά, η Λομβαρδία
αντιπροσωπεύει το 58,8% (58,5% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για το 2023).
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο πλαίσιο της “Εβδομάδας Ομορφιάς του Μιλάνου”, που
πραγματοποιήθηκε στην πόλη μεταξύ 23 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2023, ο κ. Roberto Giovannini,
εταίρος της KPMG και επικεφαλής της καταναλωτικής και βιομηχανικής αγοράς, ανέλυσε τις τάσεις, τις
στρατηγικές και τις ευκαιρίες της ομορφιάς, ενός τομέα που αντιπροσωπεύει όχι μόνο την αριστεία του «Made in Italy», αλλά και μια βιομηχανία με μοναδικά χαρακτηριστικά παγκοσμίως. Τα καλλυντικά,Made in Italy», αλλά και μια βιομηχανία με μοναδικά χαρακτηριστικά παγκοσμίως. Τα καλλυντικά,», αλλά και μια βιομηχανία με μοναδικά χαρακτηριστικά παγκοσμίως. Τα καλλυντικά,
τόνισε, συνδέονται ιδιαίτερα με την οικειότητα και την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων, γι’ αυτό και είναι ένας εξαιρετικά ανθεκτικός τομέας, ικανός να αντέξει τον πληθωρισμό και τις πανδημίες. Η τρέχουσα αξία της παγκόσμιας αγοράς, η οποία εκτιμάται σε περίπου €500 δισ, αναμένεται να φθάσει τα €700 δισ το 2027: αύξηση €200 δισ που οφείλεται κυρίως σε ορισμένες συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως το μακιγιάζ και τα αρώματα. Για τον κ. Giovannini, πρόκειται επίσης για έναν μοναδικό τομέα όσον αφορά την ικανότητά του να αντιλαμβάνεται γρήγορα και να προσαρμόζεται στις επιθυμίες των καταναλωτών.
Έχουν εντοπιστεί τέσσερις τάσεις: η κυριότερη είναι η “Συνειδητοποιημένη ομορφιά”, η οποία
περιλαμβάνει τα θέματα της ενσωμάτωσης και της βιωσιμότητας, η “Έξυπνη ομορφιά”, που
επικεντρώνεται στην αποτελεσματικότητα των προϊόντων και υποστηρίζονται από την Ε&Α και τις
επιστημονικές δοκιμές. Στη συνέχεια, υπάρχει η “Εξατομικευμένη ομορφιά”, η οποία, με τη χρήση
τεχνολογίας αιχμής, καθιστά δυνατή την παροχή συμβουλών ή ακόμη και την προσφορά
εξατομικευμένων προϊόντων, και, τέλος, η “Ολιστική ομορφιά”, αφιερωμένη σε όσους αναζητούν την
ευεξία σώματος και πνεύματος.
Από πλευράς μας συγκρατούμε ότι, υπάρχουν πολλά μετασχηματιστικά φαινόμενα στον
κλάδο, δεδομένου ότι η αγορά συγχωνεύσεων και εξαγορών είναι πολύ ζωηρή. Επιπλέον σημειώνεται
το γεγονός ότι η ομορφιά και οι κλάδοι που την υπηρετούν, βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο των
στρατηγικών των μεγάλων πρωταγωνιστών στους κλάδους προϊόντων πολυτελείας. Παράλληλα, η
δυναμική που αναπτύσσεται δημιουργεί ευκαιρίες για ελληνικές εταιρείες παραγωγής προϊόντων που αποτελούν πρώτες ύλες για τον κλάδο των καλλυντικών.




Προηγούμενο 4o GREEK TOURISM & GASTRONOMY WORKSHOP – Βαρσοβία 13 Δεκεμβρίου.

Για την εξυπηρέτηση σας, καλέστε μας ή επισκεφθείτε μας

Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας

Παπαστράτου 53 & Σμύρνης Τ.Κ 30131, Αγρίνιο

Περιφερειακά Γραφεία

- Ι.Π. Μεσολογγίου -
Φ. Κατάσου & Μ. Μακρή,
T.K. 30200
- Ναύπακτος -
Αθηνών 26, Τ.Κ. 30300
- Αμφιλοχία -
Χαβίνη 120, Τ.Κ. 30500
- Βόνιτσα -
Μακαρίου Κύπρου,
Τ.Κ. 30002
Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
07:30 πμ – 15:30 μμ

Newsletter

espa